Uzdrīkstēties mainīties
Vai iepakojumam ir nozīme?
Viens no jaunākajiem pēdējā laika pētījumiem Latvijā atklāj, ka mūsu patērētājiem tomēr interesē, lai uzņēmumi, kuri sevi pozicionē kā ilgtspējīgus un “zaļi” domājošus, ne tikai piedāvātu produktus vai pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, bet arī lai šīs vērtības pilnībā integrētu visā savā darbībā, tādējādi mazinot negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Respektīvi, lai arī produktu ražošanas process būtu apkārtējai videi draudzīgs, ne tikai pats gala produkts, lai arī tā iepakojums būtu pārstrādājams, ne tikai labi izskatītos. Kopumā patērētāji kļuvuši prasīgāki ne tikai Latvijā, šādas tendences novērojamas arī pārējā Eiropā. Turklāt, papildus tam, patērētājam interesē arī tas, kā uzņēmuma ražotie produkti nonāk līdz veikala plauktam, jo, kā zināms, produktu transportēšana arī rada ievērojamas sekas uz apkārtējo vidi. Nenoliegsim, mēs nevaram no tā visa izvairīties. Tas nav tikai neadekvāti augstu izmaksu jautājums. Lai produktus padarītu patiesi pieejamus ikvienam to interesantam, nākas piekāpties dažiem principiem. Būsim reāli, ar pašreizējām iespējām un tehnoloģiju attīstību, mēs vēl nevaram pilnībā izslēgt negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Tomēr mēs varam to samazināt. Vēl viens veids, kā to paveikt, ir piešķirt vērtību tam, kā produkti tiek nogādāti līdz veikalu plauktam, jo patiesībā, kāda gan nozīme visam iepriekš pieminētajam, ja gala produkts veikala plauktos nonāk simts reizes pārtīts plastmasas plēvēs un vienreiz izmantojamos, nepārstrādājamos iepakojumos? Mēs esam par to, lai ilgtspēja un apkārtējai videi draudzīga filozofija visā uzņēmuma darbībā nebūtu tikai mārketinga stratēģija, jo mums tas patiesi rūp. Tieši tādēļ, mēs savu produkciju beziepakojuma veikaliem piegādājam atkārtojami izmantojamās plastmasas kastēs, kuras katru reizi atkārtoti uzpildām ar svaigu produkciju. Šādā veidā piegādei izmantojamais iepakojums kalpo ilgi, turklāt tas katru reizi nerada papildus atkritumus. Jāatzīst, ka tas realizējams tikai gadījumos, kad produkciju piegādājam paši – no rokas rokās. Vairumā gadījumu tomēr esam spiesti izmantot kurjeru un pakomātu pakalpojumus, lai nodrošinātu ātru produktu nonākšanu līdz patērētājiem un veikala plauktiem, ko nebūtu iespējams nodrošināt, ja piegādi mēs veiktu paši. Arī šī ir maza nianse, kura palīdz samazināt uzņēmuma darbības negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi, jo šie piegādes uzņēmumi apbraukās visas Latvijas pilsētas jebkurā gadījumā, katru dienu. Un kādēļ gan neizmantot šo iespēju neradīt papildus izmešus. Produkciju veikaliem, kuriem piegādes veic kurjeri, mēs pakojam kartona kastēs. Arī tie pircēji, kuri pasūtījumus veic mūsu interneta veikalā, to saņem otrreiz pārstrādājamās kartona kastēs. Atkal – vēl viena maza nianse, bet tomēr, arī tā ir daļa no iepakojuma kopējā koncepta. Rezumējums: divdesmit pirmajā gadsimtā iepakojumam ir nozīme. Ne tikai tam, kādu mēs redzam veikalu plauktos, bet arī tam, kādā produkti vairumā tiek piegādāti veikaliem. Patērētāji kļūst arvien izglītotāki un atbildīgāki, arī uzņēmumiem tādiem ir jākļūst. Tas ir tas, uz ko mēs tiecamies – integrēt šo konceptu visā uzņēmuma darbībā. Dienas beigās, aiz katra uzņēmuma atrodas cilvēki. Tie paši, kuri arī iepērkas veikalos, pērk dažādas preces un pārtikas produktus. Tie paši, kuri dzīvo uz šīs zemes un cer, ka arī to bērni un mazbērni nākotnē varēs priecāties un novērtēt, ka to vecāki un vecvecāki bijuši atbildīgi un ļāvuši novērtēt apkārtējās vides skaistumu un burvību arī pēc 50 un 100 gadiem. Kā reiz teica Krišjānis Kariņš: “Draugi, nav labi”. Mums ir jāsāk apzināties, ka tieši šobrīd mēs veidojam nākotni un šobrīd ir jāveic tās atbildīgās izvēles par to, ko atbalstām un par ko iestājamies.
Mazāk ir vairāk
Perfekcionisms - priekšrocība vai trūkums?
Vēl viena iespēja sākt no jauna
Mēdz teikt, ka ir divu tipu cilvēki. Vieniem atskaites punkts ir pirmais janvāris, bet otriem – pirmais septembris. Un ir arī trešais tips – tie, kuriem šie abi datumi asociējas ar vēl vienu iespēju sākt no jauna. Nav nozīmes, vai esi skolēns, students, pasniedzējs, vecāks vai kāda uzņēmuma darbinieks. Pirmais septembris pienāk arī tiem, kuri nestudē. Mēs visi katru dienu apgūstam ko jaunu un turpinām iepazīt pasauli un cilvēkus sev apkārt. Jā, tas ir cilvēka dabā izlemt par kādu datumu, kuru uzstādīt par atskaites punktu, lai apņemtos sasniegt savus mērķus. Tas ir teicams veids, kā sevi motivēt. Uzstādīt mērķus uz gadu un neatlaidīgi tiem virzīties pretī ir jāmāk. Tas patiesībā ir smags darbs, kas prasa lielu pašdisciplīnu un noturīgu, nesalaužamu vīziju, ka tas, ko vēlos šodien, ir arī tas, ko vēlēšos pēc gada, un darīšu visu iespējamo un neiespējamo, lai to sasniegtu. Apsveicam, ja esi šis cilvēks un Tev tas ir pa spēkam. Tu mūs patiesi iedvesmo. Tomēr visu cieņu, ja esi arī tas cilvēks, kuram patīk sākt no jauna divreiz gadā zīmīgos datumos. Rudens ir lielisks gadalaiks, lai sāktu kaut ko no jauna, jo arī daba mainās. Tā izsenis priecējusi mūs ar daudz skaista, laba, vērtīga. Mēs priecājamies par skaistajām un košajām lapām, kuras rotā kokus. Tomēr tās pēc brīža kritīs, lai pavasarī atkal plauktu vēl stiprākas un zaļākas kā iepriekš. Lai to nezaudētu, arī mums ir jāiesaistās. Arī viena cilvēka apņemšanās ir vērtība. Pietiek, ka vairāki cilvēki ikdienā apņemsies veikt “zaļas” izvēles, lai ilgtermiņā tas dāvātu mums zaļu Latviju ar skaistiem, ilgtspējīgi domājošiem cilvēkiem, uz kuriem pasaule noskatīsies ar apbrīnu, jo tie spēja pateikt “nē” vieglākajam ceļam, tiem nebija vienalga par to, kas uz pasaules paliks pēc viņiem. Šīs mazās izvēles var būt tik dažādas. Īpaši laikā, kad pasaule mainās un cilvēki aizvien vairāk pastiprinātu uzmanību pievērš savai veselībai. Šī ir vēl viena iespēja sākt no jauna un apgūt veidus, kā dzīvot mūsdienīgi jeb kā dzīvot “zaļi”, domājot ne tikai par sevi, bet arī par dabu un apkārtējo vidi. Ar savām izvēlēm iedvesmojot cilvēkus sev apkārt. Šāda dzīvošana patiesībā nav tik dārga, cik sabiedrībā pastāvošie izskati liek mums domāt. Jā, varbūt vienreiz par kaut ko ir jāsamaksā mazliet vairāk, bet, ja varēsi to izmantot atkārtoti vai atteikties no kaut kā cita pavisam, – kāpēc nē? Ir taču izdevīgāk lietot otrreiz izmantojamās ūdens pudeles un tās uzpildīt, nemaksājot visu laiku par plastmasas iepakojumu. Ir izdevīgāk iespēju robežās doties pastaigās ar kājām, ierobežojot apkārtējā vidē nonākošos izmešus. Ir izdevīgāk iepirkties beziepakojuma veikalos, nopērkot produktus tikai tik daudz, cik nepieciešams, vēlāk neizmetot pāri palikušo ēdienu. Ir cilvēki, kuriem šī ir ikdiena un tie uztver to kā pašsaprotamu. Un ir cilvēki kā mēs, kuri vēl mācās dzīvot “zaļi”, šajā ceļā cenšoties uz to pamudināt vēl kādu, jo kopīgi sasniegt mērķus ir vieglāk. Tas iedvesmoja “apedd” radīt veselīgas uzkodas, kuru sastāvā ir žāvēti augļi, auzu pārslas un garšvielas. Ražošanas procesā nepievienot papildus cukuru, krāsvielas un garšas pastiprinātājus – tas, mūsuprāt, ir lieki. Piedāvāt šos produktus labākajiem beziepakojuma veikaliem un pavisam drīz arī pārstrādājamā papīra iepakojumā, jo uz pasaules pietiek plastmasas. Vīzija par šīs idejas atkārtotu virzīšanu tālāk sākās teju pirms gada. Redzami rezultāti bija 2020. gada pavasarī – mūsu produkcija bija nodegustējama un nopērkama pirmajos veikalos. Tagad to iespējams pasūtīt arī mūsu interneta veikalā. Rīt? Mums ir savi sapņi, savi mērķi. Un ticam, ka tos palīdzēs sasniegt ne tikai pašu ieguldītais darbs, bet arī to cilvēku atbalsts, kuri arī nebaidās kādreiz kaut ko sākt no jauna, lai kļūtu mazliet labāki un apkārtējai videi draudzīgāki. Mēs par jauniem sākumiem un nebeidzamiem izaicinājumiem kļūt labākiem!
Kas ir pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā?
Ilgtspēja - nākotnes virzītājspēks
Kāpēc ir svarīgi atbalstīt vietējos ražotājus?
Uzvara pieder darītājiem
Jauns uzņēmums krīzes laikā?
Maziem soļiem pretī lielām pārmaiņām
Pēdējā laika notikumi Latvijā un pasaulē
likuši mums uz brīdi apstāties. Apstāties un pārdomāt dzīvi, novērtējot savu
veselību un cilvēkus apkārt. Neviens neprognozēja, ka mūsu 2020. gads iesāksies
šādi, pilnībā izmainot cilvēku ikdienu un paradumus. Cilvēki sev bieži mēdz
pārmetoši jautāt – vai tiešām bija jānotiek kam tādam, lai mēs apzinātos lietu
patieso vērtību? Nē, taču mēs ticam, ka šis kalpos kā labs atgādinājums
apstāties, kaut uz brīdi un sakārtot savas prioritātes. Vai arī Tu biji viens
no tiem cilvēkiem, kurš katru gadu gaidīja 1. janvāri, lai sāktu jaunu dzīvi,
ar jauniem paradumiem, veselīgu uzturu, daudz sportiskām aktivitātēm? Un pāris
dienas vēlāk secināji, ka nē, ne šogad? Mēs nenosodam šos cilvēkus. Mēs paši
esam šie cilvēki. Radikāli mainīt ikdienas paradumus nav viegli. Mēs to zinām.
To nevar izdarīt vienas dienas laikā. Patiesību sakot, tas nemaz nav
nepieciešams. Un nav jāgaida noteikts datums kalendārā, lai kaut ko mainītu.
Tās ir mazās ikdienas izvēles, kuras palīdz tiekties pretī lieliem mērķiem. Ar
kaut ko ir jāsāk un spert pirmo soli vienmēr ir grūti, jo kad tas ir paveikts,
zini – apstāties nedrīkst! Kā jauniem un strādājošiem cilvēkiem ar piepildītu
ikdienu arī mums viena no neatņemamām ikdienas sastāvdaļām ir dažādi našķi,
kuri palīdz izturēt līdz dienas beigām. Latvijā šādi paradumi katru dienu ir
vairāk kā piektdaļai iedzīvotāju. Šie cilvēki regulāri apmeklē veikalus un kā
jau labas gribas veltīti, tie meklē veselīgus našķus, kuri būs garšīgi un dos
sāta sajūtu, jo tāds ir lielais mērķis – dzīvot veselīgāk, taču veikalos
atrodamajam krāšņajam iepakojumam ir tendence mūs apžilbināt, mēs izvēlamies
to, kas labi izskatās un sevi sauc par veselīgu, bet vai viss ir tik skaisti,
cik izskatās? Lielākajā daļā gadījumu diemžēl nē, nav jābūt uztura
speciālistam, lai, izpētot produktu marķējumus, secinātu, ka tajos ir ne tikai
labās sastāvdaļas, kuras atbilst mūsu vīzijai, bet arī ēnas puse, visbiezāk
papildus pievienoti cukuri, krāsvielas un konservanti. Bet veselīgi! Tā tie
liek mums domāt. Mūs tas uztrauc. Šādu izvēļu veikšana liek iet pretrunās ar
našķu iegādes mērķiem. Ēdot šādus našķus visticamāk neradīsies vēlamie
rezultāti, sāta sajūta būs tikai uz īsu brīdi, mēs uzreiz gribēsim vēl, jo
cukurs visā savā burvībā mūs padarīs atkarīgus. Tev nav tam jāpakļaujas! Arī
veikalos piedāvātās uzkodas ir jāvērtē tieši tikpat kritiski kā informācijas
avoti par jaunā Koronavīrusa izraisītā COVID-19 ietekmi uz visu! Jo mediji mums
liks domāt tā, kā viņiem ir izdevīgāk. Un ne vienmēr tā būs pareizi. Mēs
nesakām, ka nevienam nevar ticēt un ka nav iespējams iegādāties patiesi
veselīgu produkciju. Ir iespējams! Bet tas jādara saprātīgi, iepriekš
iepazīstoties ar produktu un ražotāju, kā arī viņu pārstāvētajām vērtībām, lai
saprastu, vai tās sakrīt ar Tavējām. Lai mainītu ikdienu, pietiek sākt ar mazām
pārmaiņām. Mēs vēlamies iedrošināt būt atvērtiem – pret jauniem produktiem,
jauniem piedāvājumiem, jaunām iespējām! Bet vienlaikus būt pārliecinātiem par
savām izvēlēm. Varbūt arī tavs pirmais reālais solis pretī mērķiem būs patiesi
veselīga uzkoda, kura sevi ne tikai tā sauks, bet arī tāda būs? Ar dabīgām
izejvielām, bez cukuriem, ar zināmu izcelsmi un pārliecību, ka šoreiz es
nekļūdīšos? Un jā, arī veselīgs var būt garšīgs. Bet tu to neuzzināsi, līdz
nepamēģināsi. Tāpēc, kad apkārt situācija stabilizēsies un vīruss vairs nebūs
lielākā aktualitāte – veic gudras izvēles! Bet tikmēr #paliecmājās.