LAT
  • LAT
  • ENG
  • Sākums
  • Par mums
  • Produkti
  • Veikalu saraksts
  • Blogs

Uzdrīkstēties mainīties

12. sep. 2021
Pagājis labs laiks kopš pēdējā bloga ieraksta. Nē, mēs neesam nekur pazuduši. Tieši pretēji – esam daudz strādājuši un tagad ir laiks atklāt, kas ir paveikts. Kopš izlēmām “apedd” batoniņus piedāvāt veikaliem ar iepakojumu, mums pavērās daudz lielākas iespējas kļūt tuvākiem un pieejamākiem saviem klientiem. Nenoliedzami, pieauga arī ražošanas apjoms un šķita, ka esam iekarojuši tirgu un izcīnījuši savu vietu veikalu plauktos. Ideja par to, ka “apedd” batoniņi būs vienīgie veselīgie batoniņi, kuri veikalu plauktos būs papīra iepakojumā, šķita pārāk vilinoša, lai būtu reāla, taču tā bija. Tomēr tikai praktiska darbība un laiks lika apzināties arī šī iepakojuma lielākos trūkumus. Mēs jūtam atbildību visu mūsu klientu un atbalstītāju priekšā, tādēļ vēlamies publiski dalīties ar savu pieredzi, savu stāstu šīs idejas realizēšanas kontekstā. Arī mēs iepriekš nebijām aizdomājušies, ka ir jābūt būtiskam iemeslam, kādēļ veikalu plauktos ir tik maz produktu papīra iepakojumā. Turklāt tādu, kuri patiešām ir pārstrādājamā papīra iepakojumā, nevis tikai ārēji papīra, bet arī iekšēji ar pārklājumu, kurš ir dabai draudzīgs. Mēs neskaitāmas reizes saskārāmies ar to, ka papīra iepakojumam nav tāda pati funkcionalitāte. To bija ne tikai grūtāk aizkausēt, tas arī temperatūras izmaiņu ietekmē zaudēja savas īpašības un nespēja pildīt savas funkcijas. Tas daudz vieglāk burzījās. Tas bija daudz trauslāks un vieglāk plīstošs – nereti pārvadāšanas laiks no noliktavas līdz veikala plauktam tam bija liktenīgs un, iepakojums varēja ieplīst pat neesot nevienam rokās. Šeit nav aprakstīti tikai vizuāli defekti. Katrs šī iepakojuma uzskaitītais trūkums ietekmēja produkta kvalitāti un bija nepieciešams nodrošināt teju ideālus apstākļus, lai saglabātu produkta kvalitāti nemainīgi augstu un drošu patēriņam. Mēs nedzīvojam ideālā pasaulē. Jā, mēs joprojām uzskatām, ka iepakojumam ir nozīme un ir svarīgi, lai tas ne tikai labi izskatītos, taču produkta kopējā kvalitāte mums ir pirmajā vietā un to mainīt nevēlamies. Šī iemesla dēļ nācās pieņemt grūtu lēmumu par labu iepakojuma maiņai. Arī jauniem un maziem uzņēmumiem var nākties pieņemt grūtus lēmumus, lai turpinātu sekmēt uzņēmuma attīstību. Lieliski apzinoties, ka tādējādi riskējam ar savu klientu lojalitāti un ticību mūsu vērtībām. Produkti nav mainījušies, to sastāvs un garšas ir tādas pašas, kā atceraties. Mainījies ir tikai iepakojuma materiāls un to dizains, iegūstot pavisam jaunu imidžu. Vai šis lēmums atmaksāsies? To rādīs laiks, taču šobrīd varam teikt, ka jaunie iepakojumi veikalu plauktos izskatās lieliski un iesakām tos ievērtēt dzīvē. Atcerēties, ka aiz katra lēmuma ir kāda atbildība. Uzdrīkstēties mainīties un nemitīgi pilnveidoties, lai būtu starp labākajiem.

Vai iepakojumam ir nozīme?

23. mar. 2021

Viens no jaunākajiem pēdējā laika pētījumiem Latvijā atklāj, ka mūsu patērētājiem tomēr interesē, lai uzņēmumi, kuri sevi pozicionē kā ilgtspējīgus un “zaļi” domājošus, ne tikai piedāvātu produktus vai pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, bet arī lai šīs vērtības pilnībā integrētu visā savā darbībā, tādējādi mazinot negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Respektīvi, lai arī produktu ražošanas process būtu apkārtējai videi draudzīgs, ne tikai pats gala produkts, lai arī tā iepakojums būtu pārstrādājams, ne tikai labi izskatītos. Kopumā patērētāji kļuvuši prasīgāki ne tikai Latvijā, šādas tendences novērojamas arī pārējā Eiropā. Turklāt, papildus tam, patērētājam interesē arī tas, kā uzņēmuma ražotie produkti nonāk līdz veikala plauktam, jo, kā zināms, produktu transportēšana arī rada ievērojamas sekas uz apkārtējo vidi. Nenoliegsim, mēs nevaram no tā visa izvairīties. Tas nav tikai neadekvāti augstu izmaksu jautājums. Lai produktus padarītu patiesi pieejamus ikvienam to interesantam, nākas piekāpties dažiem principiem. Būsim reāli, ar pašreizējām iespējām un tehnoloģiju attīstību, mēs vēl nevaram pilnībā izslēgt negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Tomēr mēs varam to samazināt. Vēl viens veids, kā to paveikt, ir piešķirt vērtību tam, kā produkti tiek nogādāti līdz veikalu plauktam, jo patiesībā, kāda gan nozīme visam iepriekš pieminētajam, ja gala produkts veikala plauktos nonāk simts reizes pārtīts plastmasas plēvēs un vienreiz izmantojamos, nepārstrādājamos iepakojumos? Mēs esam par to, lai ilgtspēja un apkārtējai videi draudzīga filozofija visā uzņēmuma darbībā nebūtu tikai mārketinga stratēģija, jo mums tas patiesi rūp. Tieši tādēļ, mēs savu produkciju beziepakojuma veikaliem piegādājam atkārtojami izmantojamās plastmasas kastēs, kuras katru reizi atkārtoti uzpildām ar svaigu produkciju. Šādā veidā piegādei izmantojamais iepakojums kalpo ilgi, turklāt tas katru reizi nerada papildus atkritumus. Jāatzīst, ka tas realizējams tikai gadījumos, kad produkciju piegādājam paši – no rokas rokās. Vairumā gadījumu tomēr esam spiesti izmantot kurjeru un pakomātu pakalpojumus, lai nodrošinātu ātru produktu nonākšanu līdz patērētājiem un veikala plauktiem, ko nebūtu iespējams nodrošināt, ja piegādi mēs veiktu paši. Arī šī ir maza nianse, kura palīdz samazināt uzņēmuma darbības negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi, jo šie piegādes uzņēmumi apbraukās visas Latvijas pilsētas jebkurā gadījumā, katru dienu. Un kādēļ gan neizmantot šo iespēju neradīt papildus izmešus. Produkciju veikaliem, kuriem piegādes veic kurjeri, mēs pakojam kartona kastēs. Arī tie pircēji, kuri pasūtījumus veic mūsu interneta veikalā, to saņem otrreiz pārstrādājamās kartona kastēs. Atkal – vēl viena maza nianse, bet tomēr, arī tā ir daļa no iepakojuma kopējā koncepta. Rezumējums: divdesmit pirmajā gadsimtā iepakojumam ir nozīme. Ne tikai tam, kādu mēs redzam veikalu plauktos, bet arī tam, kādā produkti vairumā tiek piegādāti veikaliem. Patērētāji kļūst arvien izglītotāki un atbildīgāki, arī uzņēmumiem tādiem ir jākļūst. Tas ir tas, uz ko mēs tiecamies – integrēt šo konceptu visā uzņēmuma darbībā. Dienas beigās, aiz katra uzņēmuma atrodas cilvēki. Tie paši, kuri arī iepērkas veikalos, pērk dažādas preces un pārtikas produktus. Tie paši, kuri dzīvo uz šīs zemes un cer, ka arī to bērni un mazbērni nākotnē varēs priecāties un novērtēt, ka to vecāki un vecvecāki bijuši atbildīgi un ļāvuši novērtēt apkārtējās vides skaistumu un burvību arī pēc 50 un 100 gadiem. Kā reiz teica Krišjānis Kariņš: “Draugi, nav labi”. Mums ir jāsāk apzināties, ka tieši šobrīd mēs veidojam nākotni un šobrīd ir jāveic tās atbildīgās izvēles par to, ko atbalstām un par ko iestājamies.

Mazāk ir vairāk

12. jan. 2021
Šogad Jaunais gads iesācies pavisam citādi un ļoti iespējams, ka tas ietekmējis arī tavas Jaunā gada apņemšanās. Runājot par apņemšanām, ir ļoti svarīgi, lai tās būtu ne tikai reāli sasniedzamas, bet lai arī būtu skaidrs ceļš, kā sasniegt iecerēto, jo svarīgs nav tikai lielais mērķis, bet arī tas, kā līdz tam nonākt. Ja tas nav skaidrs, tad visticamāk ar mērķu sasniegšanu neies tik viegli, īpaši pašlaik, kad ierobežojumi būtiski ietekmē mūsu izvēles un iespējas. Tomēr tas nekas, ka janvārī jau pagājušas vairākas nedēļas un īstais plāns vēl nav gatavs. Ne vienmēr viss notiek pēc plāna. Un tas nekas, ja plāna īstenošanas laikā nākas saprast, ka mērķis ir jāmaina. Domājams, ka daudziem iepriekšējais gads to pierādīja. Iespējams, lika padomāt par lietām, par kurām iepriekš nekad nebija laika vai kuras nelikās tik svarīgas. Pārdomāt dažas ikdienā veiktās izvēles un secināt, ka neko īsti nevar prognozēt. Tomēr šogad būs citādāk. Kad esam jau mazliet apraduši ar jauno situāciju un spējuši tai pielāgoties, laiks pievērsties arī citām aktualitātēm. Mēs ticam, ka pandēmija reiz beigsies, tieši tāpat kā ierobežojumi, tomēr tas, kas paliks aiz tās, nekur nezudīs. Vai esi kādreiz aizdomājies, cik ārkārtas stāvoklis un visu ierobežojumu ievērošana ir radījusi atkritumu? Ierobežojumu dēļ, ar kuriem saskaramies šobrīd, īpaši pieaug plastmasas atkritumu daudzums. Piemēram, vienreizlietojamās sejas maskas, ja tās pareizi lieto, tās rada lielu atkritumu daudzumu. Pašlaik ir iespēja ēdienu ņemt līdzi tikai vienreizlietojamos traukos, nevis baudīt uz vietas, kas arī palielina atkritumu daudzumu. Arī iepirkšanās internetā palielina iepakojumu daudzumu, kas pavisam drīz nonāks atkritumos. Šie ir tikai daži no piemēriem. Liekas, tas taču ir neizbēgami. Mēs tam savā ziņā piekrītam, tomēr tas nenozīmē, ka problēmu nav iespējams mazināt jau šobrīd, ja vien to patiesi apzināsimies. Kā to paveikt? Iesakām atcerēties vienkāršu frāzi – mazāk ir vairāk. Ja šim gadam vēl neesi uzstādījis nevienu mērķi, šis varētu būt lielisks mērķis pēc kā vadīties visās dzīves situācijās, īpaši patēriņa jautājumos. Ja iespējams, atteikties no vienreizlietojamajām sejas maskām, to vietā izmantot daudzkārt lietojamās, auduma maskas. Pusdienās ņemt līdzi ēdienu no mājām vai doties pie ēdinātājiem ar saviem traukiem, tādējādi lieki nepalielinot plastmasas daudzumu. Varbūt šis ir īstais laiks aiziet uz kādu no beziepakojumu veikaliem un tur iegādāties preces tieši tik daudz, cik nepieciešams šodien vai konkrētai receptei. Šajos veikalos patiesībā var atrast visu nepieciešamo un atkārtoti uzpildīt savus tukšos trauciņus ar visiem iemīļotajiem produktiem, iespējams atklāt ko jaunu, vietējā ražotāja lolotu. Iepērkoties internetā atbalstīt tos uzņēmumus, kuriem rūp ilgtspējas jautājumi, kuri vēlamās preces piegādās kartona kastēs, kuru piedāvātā produkcija iepakota videi draudzīgā, iespējams vairākkārt izmantojamā iepakojumā. Uz veikalu doties ar auduma maisiņu vai pie kasēm izvēlēties papīra maisiņus. Iestāties par ilgtspējīgu un videi draudzīgu dzīvesveidu – tā būs šī gada aktualitāte. Turklāt, mēs katrs varam iesaistīties savu iespēju un vēlmju robežās. Katra cilvēka veiktajai izvēlei ir nozīme. Pat, ja katrs savā ikdienā veiks kaut vienu no iepriekš uzskaitītajām paradumu maiņām, arī tas būs daudz, un apkārtējā vide tev būs pateicīga. Tāpēc nākamreiz, kad izlemsi kaut kur doties un kaut ko iegādāties, atceries šo frāzi. Tā tik tiešām strādā. Iedomājies par to lepnumu šī gada beigās, kad varēsi atzīt – es biju atbildīgs ne tikai pret sevi, bet arī pret sabiedrību un apkārtējo vidi. Es iedvesmoju arī citus. Uz to ir vērts tiekties. 

Perfekcionisms - priekšrocība vai trūkums?

23. okt. 2020
Ideju par perfekcionismu virza konkurence. Tā pastāv ne tikai cilvēku, bet arī uzņēmumu starpā. Nebeidzama tiekšanās pēc izcilības. Būt labākajam it visā un šīs pozīcijas noturēt. Tas nav viegli, iespējams, tādēļ, ka neviens nekur nav definējis to, kas ir perfekcionisms, turklāt katrā nozarē un cilvēka uztverē tas atšķiras. Sarežģīti, jo katram pašam, balstoties uz pieredzi un redzēto, rodas priekšstats par to, kā ir izcili un kāds ir tas augstākais punkts, kas jāsasniedz, lai varētu ar lepnumu teikt – esmu labākais, mans uzņēmums ir pirmais. Tomēr vai šīs pūles un tiekšanās pēc noteikta standarta ir tas, ko mūsdienās patērētājs novērtē? It īpaši pēc iedomāta standarta, uzņēmuma noteiktām vadlīnijām par to, kas jāizdara, kā produktam vai pakalpojumam jāizskatās un kā tas jāpasniedz, lai patērētājs to uztvertu par labāko. Arī kvalitātes jautājumam šajā tēmā ir liela nozīme. Tas prasa lielus resursus gan laika, gan finansiālajā ziņā, turklāt nekādas garantijas, ka apkārtējie to novērtēs. Pašapziņai - jā, patīkami apzināties, ka esi izdarījis visu iespējamo un neiespējamo, lai parādītu labāko rezultātu. Kāds noteikti ievēros, novērtēs atzinīgi un nopirks, bet vai ar pamatojumu, ka tas tādēļ, jo perfekts? Patērētājiem šī uzņēmumu kokurence ir ļoti izdevīga, jo tiek radīts daudzveidīgs un interesants saturs, daudzveidība gan produktu, gan sniegto pakalpojumu ziņā un nereti uzņēmumi spiesti samazināt arī cenas tādēļ, lai būtu konkurētspējīgi un patērētāju uztverē veidotu to perfekto kombināciju, kas motivēs pieņemt lēmumu par pirkuma veikšanu. Bet, ja skatāmies uz pašiem patērētājiem, daļa to pieņemto lēmumu un rīcība skaidrojama ar to, ka tie tiecas pēc izcilības, izskatīties un justies tik labi, cik iespējams. Kāds apkārtējiem, kāds sev un savai pašapziņai. Mēs to nenosodām, tādi ir cilvēki. Un arī liela daļa uzņēmumu. Tie tiecas pēc perfekcionisma, kuru paši sev definē, un, ja neizdodas to sasniegt, ir vilšanās. Vilšanās, kura radusies tādēļ, ka esam paši sev noteikuši standartus, kuri nav sasniedzami vai arī kuriem neuzstādam nekādus indikatorus, kas ļaus objektīvi novērtēt, vai mērķis ir sasniegts un pēc kādiem kritērijiem tas tiks novērtēts. Ja uztversim to tā, tad perfekcionisms ir trūkums. Tas prasīs daudz enerģijas, un pastāv liels risks, ka gandarījums un atdeve nebūs tāda, kā gaidīts. Viss ir par uztveri. Ja uztversim to kā iespēju strādāt pēc labākās sirdsapziņas, īstenot idejas, sapņus, darīt to patiesi un no visas sirds, nenosodot sevi, ja kādreiz līdz galam neizdodas – tas ir īstais perfekcionisms. Tā ir tiekšanās, vēlme darīt un neapstāties. Ar darbiem iedvesmot sevi un citus. Lai pašam patīk. Lai pašam ir prieks un lepnums par paveikto. Lai nepaliek tā sajūta, ka varēja labāk. Jā, iespējams kādu rītu būs jāpieceļas nedaudz agrāk. Vai jāpaliek ilgāk darbā. Rezultāts būs. Un to apkārtējie novērtē visvairāk, vērtējot gan cilvēkus, gan uzņēmumus. To degsmi darīt un ticēt savai idejai. Arī “apedd” tika radīts un virzīts, balstoties uz ticību idejai un vēlmei darīt. Protams, konkurence būtiski ietekmē mūsu ikdienu, tomēr mēs neļaujam tai radīt mākslīgu priekšstatu par to perfekcionismu, kādu patērētāji no mums sagaida. Jo tāda nav. Ir tikai individuālas vērtības un gaume, kura katram ir sava. Mēs to pieņemam un tādēļ ik mēnesi strādājam gan pie jaunām garšām, gan esošo garšu pilnveides, nemitīgi meklējot iespējas attīstīties un pilnveidoties, lai pavisam drīz produkciju piedāvātu arī iepakojumā. Lai katram būtu no kā izvēlēties un atrast savu perfekto garšu. Našķoties veselīgi. Lai batoniņus varētu atrast visos lielākajos veikalos. Vai mūs virza perfekcionisms? Iespējams. Tomēr mēs to uztveram paškritiski un ieteiktu to darīt arī Tev. Lai pašam beigās tas sagādātu prieku un gandarījumu. Tad arī izdosies viss iecerētais, pārējais ir tikai laika jautājums.

Vēl viena iespēja sākt no jauna

2. sep. 2020

Mēdz teikt, ka ir divu tipu cilvēki. Vieniem atskaites punkts ir pirmais janvāris, bet otriem – pirmais septembris. Un ir arī trešais tips – tie, kuriem šie abi datumi asociējas ar vēl vienu iespēju sākt no jauna. Nav nozīmes, vai esi skolēns, students, pasniedzējs, vecāks vai kāda uzņēmuma darbinieks. Pirmais septembris pienāk arī tiem, kuri nestudē. Mēs visi katru dienu apgūstam ko jaunu un turpinām iepazīt pasauli un cilvēkus sev apkārt. Jā, tas ir cilvēka dabā izlemt par kādu datumu, kuru uzstādīt par atskaites punktu, lai apņemtos sasniegt savus mērķus. Tas ir teicams veids, kā sevi motivēt. Uzstādīt mērķus uz gadu un neatlaidīgi tiem virzīties pretī ir jāmāk. Tas patiesībā ir smags darbs, kas prasa lielu pašdisciplīnu un noturīgu, nesalaužamu vīziju, ka tas, ko vēlos šodien, ir arī tas, ko vēlēšos pēc gada, un darīšu visu iespējamo un neiespējamo, lai to sasniegtu. Apsveicam, ja esi šis cilvēks un Tev tas ir pa spēkam. Tu mūs patiesi iedvesmo. Tomēr visu cieņu, ja esi arī tas cilvēks, kuram patīk sākt no jauna divreiz gadā zīmīgos datumos. Rudens ir lielisks gadalaiks, lai sāktu kaut ko no jauna, jo arī daba mainās. Tā izsenis priecējusi mūs ar daudz skaista, laba, vērtīga. Mēs priecājamies par skaistajām un košajām lapām, kuras rotā kokus. Tomēr tās pēc brīža kritīs, lai pavasarī atkal plauktu vēl stiprākas un zaļākas kā iepriekš. Lai to nezaudētu, arī mums ir jāiesaistās. Arī viena cilvēka apņemšanās ir vērtība. Pietiek, ka vairāki cilvēki ikdienā apņemsies veikt “zaļas” izvēles, lai ilgtermiņā tas dāvātu mums zaļu Latviju ar skaistiem, ilgtspējīgi domājošiem cilvēkiem, uz kuriem pasaule noskatīsies ar apbrīnu, jo tie spēja pateikt “nē” vieglākajam ceļam, tiem nebija vienalga par to, kas uz pasaules paliks pēc viņiem. Šīs mazās izvēles var būt tik dažādas. Īpaši laikā, kad pasaule mainās un cilvēki aizvien vairāk pastiprinātu uzmanību pievērš savai veselībai. Šī ir vēl viena iespēja sākt no jauna un apgūt veidus, kā dzīvot mūsdienīgi jeb kā dzīvot “zaļi”, domājot ne tikai par sevi, bet arī par dabu un apkārtējo vidi. Ar savām izvēlēm iedvesmojot cilvēkus sev apkārt. Šāda dzīvošana patiesībā nav tik dārga, cik sabiedrībā pastāvošie izskati liek mums domāt. Jā, varbūt vienreiz par kaut ko ir jāsamaksā mazliet vairāk, bet, ja varēsi to izmantot atkārtoti vai atteikties no kaut kā cita pavisam, – kāpēc nē? Ir taču izdevīgāk lietot otrreiz izmantojamās ūdens pudeles un tās uzpildīt, nemaksājot visu laiku par plastmasas iepakojumu. Ir izdevīgāk iespēju robežās doties pastaigās ar kājām, ierobežojot apkārtējā vidē nonākošos izmešus. Ir izdevīgāk iepirkties beziepakojuma veikalos, nopērkot produktus tikai tik daudz, cik nepieciešams, vēlāk neizmetot pāri palikušo ēdienu. Ir cilvēki, kuriem šī ir ikdiena un tie uztver to kā pašsaprotamu. Un ir cilvēki kā mēs, kuri vēl mācās dzīvot “zaļi”, šajā ceļā cenšoties uz to pamudināt vēl kādu, jo kopīgi sasniegt mērķus ir vieglāk. Tas iedvesmoja “apedd” radīt veselīgas uzkodas, kuru sastāvā ir žāvēti augļi, auzu pārslas un garšvielas. Ražošanas procesā nepievienot papildus cukuru, krāsvielas un garšas pastiprinātājus – tas, mūsuprāt, ir lieki. Piedāvāt šos produktus labākajiem beziepakojuma veikaliem un pavisam drīz arī pārstrādājamā papīra iepakojumā, jo uz pasaules pietiek plastmasas. Vīzija par šīs idejas atkārtotu virzīšanu tālāk sākās teju pirms gada. Redzami rezultāti bija 2020. gada pavasarī – mūsu produkcija bija nodegustējama un nopērkama pirmajos veikalos. Tagad to iespējams pasūtīt arī mūsu interneta veikalā. Rīt? Mums ir savi sapņi, savi mērķi. Un ticam, ka tos palīdzēs sasniegt ne tikai pašu ieguldītais darbs, bet arī to cilvēku atbalsts, kuri arī nebaidās kādreiz kaut ko sākt no jauna, lai kļūtu mazliet labāki un apkārtējai videi draudzīgāki. Mēs par jauniem sākumiem un nebeidzamiem izaicinājumiem kļūt labākiem!

Kas ir pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā?

7. jūl. 2020
Pastāvēs tas, kas digitalizēsies. Krīzi pārvarēs tikai stiprākie uzņēmumi. Nākotne ir pilnīga visu procesu automatizācija. Klientu uzticību un lojalitāti spēs nodrošināt korporatīvā sociālā atbildība. Lai gan brīžiem šķiet, ka Latvijā jaunā koronavīrusa COVID-19 izplatība ir šķietami beigusies un pašlaik ir īstais laiks, lai spriestu, kā krīze ir pārvarēta un tiktu veikta analīze par to, kā uzņēmumi šo saspringto izacinājumu pilno laiku ir pārvarējuši, tā patiesībā nav. Nekas nav beidzies. Visi turpina cīnīties - gan uzņēmumi, gan cilvēki. Šis laiks ir licis daudziem aizdomāties par to, kas tad īsti ir patiesā pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā uzņēmumu piedāvātajām precēm un pakalpojumiem. Kura šajos pēkšņajos ārkārtas apstākļos ir bijusi tā konkurences priekšrocība, kuru patērētāji novērtēja visvairāk, respektīvi, kas bija tā pievienotā vērtība, kura ļāva savu pirkšanas lēmumu pamatot par labu viena vai otra uzņēmuma piedāvātajām precēm un pakalpojumiem, tādējādi ļaujot šim uzņēmumam turpināt pastāvēt? Daži novērojumi no mūsu puses – iespēja iegādāties preces tiešsaistē un saņemt ar bezkontakta piegādi uz mājām vai tuvākajā pakomātā; izdevīgākas cenas nekā ikdienā; iespēja nodrošināt ātru piegādi bez kavēšanās; vietējā ražotāja aspekts; roku darbs; uzņēmuma korporatīvā sociālā atbildība, ieskaitot ilgtspējas aspektu un rūpes pret saviem darbiniekiem, sabiedrību kopumā un dabu arī krīzes un ārkārtas apstākļos. Uzņēmumu reakcijas uz jauno situāciju bija dažādas, tomēr jāpiekrīt, ka lielākie ieguvēji bija un joprojām ir tie, kuri spēj jaunajai situācijai un patērētāju uzvedības maiņai ātri pielāgoties. Saprast savu klientu, ko viņš vēlas, novērtē un sagaida no izvēlētā uzņēmuma puses. Ne velti uzņēmumi, runājot par savu pievienoto vērtību precēm vai pakalpojumiem, piemin dažādus aspektus, lai pārklātu pēc iespējas vairāk klientu intereses un vērtības, tādēļ nav definējama tāda noteikta viena pievienotā vērtība, kurai jāpiemīt precei vai pakalpojumiem, lai klients veiktu izvēli par labu pirkuma izdarīšanai tieši pie šī uzņēmuma. Tā ir māksla, izvēlēties tos aspektus, kuri veido uzņēmuma piedāvātās preces vai pakalpojumu pievienoto vērtību, un likt uz tiem tādu uzsvaru, lai īstie klienti, kuriem šī prece ir radīta, to pamanītu, novērtētu un kļūtu par lojāliem un uzticamiem klientiem. Ne vienmēr tā tiek mākslīgi un apzināti radīta. Pievienotā vērtība ir arī inovācija, “apedd” gadījumā inovācija ir kombinācija – garšas, izejvielu un stāsta. Ilgtspējīga domāšana un vietējo ražotāju atbalsts bija šī uzņēmuma dibinātāju filozofijā un vērtībās vēl pirms idejas par veselīgu uzkodu radīšanu, tādēļ, veidojot šo konceptu, jau pašos pirmssākumos bija skaidrs, ka ražošanas procesā netiks pievienots papildus cukurs, krāsvielas un garšas pastiprinātāji, jo tas ir pretrunā ar mūsu uzskatiem. Ja veselīga uzkoda – tad tai ir jābūt veselīgai, ne tikai tā jāsaucas. Tāpat arī attiecībā pret izejvielām – tās tiek rūpīgi izmeklētas un uzņēmums ir ieinteresēts atbalstīt pēc iespējas vairāk citus vietējos ražotājus, veicot izejvielu iegādi, jo arī Latvijā ir iespējams iegādāties kvalitatīvus žāvētus augļus un auzu pārslas. Turklāt to visu iepakot vēl ilgtspējīgā iepakojumā vai pārdot bez iepakojuma – tās ir mūsu rūpes un atbildība pret apkārtējo vidi. Protams, viens cilvēks neizmainīs pasauli, arī ne divi vai desmit, bet, ja spēsim iedrošināt vismaz daļu sabiedrības izvēlēties vietējo, ilgtspējīgo un veselīgo, arī šādas izvēles veikšana kaut vienreiz nedēļā jau būs solis pretī mūsu mērķim un padarīs Latviju par cilvēkiem un apkārtējai videi nedaudz labāku, tīrāku un ilgtspējīgāku vietu nākotnes veidošanai.



Ilgtspēja - nākotnes virzītājspēks

28. mai. 2020
Kā jau minējām iepriekšējā bloga ierakstā, vietējos uzņēmumus ir svarīgi atbalstīt un viens no tā galvenajiem iemesliem saistāms ar ilgtspēju – uzticēšanos un ļaušanu šiem uzņēmumam pastāvēt un attīstīties, lai arī nākotnē varētu tikt piedāvāta kvalitatīva produkcija, kura ražota tepat Latvijā. Tomēr šādi apskatīts ir tikai viens šī vārda aspekts. Ilgtspēja ne vienmēr ir saistīta tikai ar uzņēmējdarbību un mērķi pastāvēt. Tādiem uzņēmumiem kā “apedd” tā ir sociālā atbildība. Mērķis – iedvesmot un piedāvāt produkciju, kura pārdomāta līdz pēdējam, lai batoniņi un spēka bumbiņas būtu ne tikai veselīgas, bez papildus pievienotiem cukuriem un krāsvielām, bet arī videi draudzīgā papīra vai stikla iepakojumā. Pasaulē ir pārāk daudz plastmasas un tās iespaids uz apkārtējo vidi kļūst arvien jūtamāks. Eiropa jau sākusi pieņemt dažādus lēmumus, lai ierobežotu plastmasas patēriņu, bet vai tiešām kaut kas ir jāaizliedz, lai no tā izvairītos? Pārmaiņas iespējams veikt arī pirms tā. Tas nav vienas dienas laikā izdarāms. Visticamāk arī ne nedēļas vai mēneša. Ilgtspējīga domāšana un rūpes ne tikai par sevi, bet arī apkārtējo vidi ir domāšanas veids, kura izkopšana prasa laiku, kā jau lielākā daļa lietu. Visvienkāršāk to ir sākt, piedomājot pie dažādām niansēm. Ieejot veikalā ir tik daudz pārtikas produkti plastmasas iepakojumos. Sortiments ir plašs, iepakojumi cits pār citu krāsaināks. Cik daudz no tiem ir papīra iepakojumā? Ja nav uzreiz skaidra atbilde, tad saprotams, ka mums vēl ir uz ko tiekties. Mēs būsim pirmie, kuri uzdrošināsies veselīgos batoniņus piedāvāt papīra iepakojumā. Arī tas var būt skaisti noformēts. Un vēl labāk – ar šādas izvēles veikšanu iepriecināsi ne tikai sevi, bet arī dabu, jo būsi veicis šķietami mazu, bet nozīmīgu izvēli lielām pārmaiņām. Tās sākas ar cilvēkiem. Tiklīdz padarīsi to par ieradumu, kļūs arvien vienkāršāk ieraudzīt un izvēlēties produktus ilgtspējīgā iepakojumā. Varbūt visur vēl nav pieejamas alternatīvas plastmasai, bet ir vietas, kur ir, un tās ir jāizmanto! Gan papīru, gan stiklu iespējams šķirot un nodot pārstrādei, lai tas tiktu atkārtoti izmantots. Bet, ja jūti īpašu atbildību pret sevi, sabiedrību un dabu, vari šos iepakojumus pats izmantot atkārtoti, piemēram, stikla burciņas, vai arī apmeklēt beziepakojuma veikalus, tādējādi mājās nekrāsies atkritumi un gaiss būs tīrāks. Jā, arī beziepakojuma veikali ir vesela pasaule, kurā iespējams atrast īstus dārgumus. Gan ikdienā plaši patērējamus produktus, gan arī veselīgas uzkodas, to skaitā mūsu veselīgos batoniņus un spēka bumbiņas. Ilgtspēja izpaužas arī priekšrokas došanai vietējiem ražotājiem un no uzņēmuma skatu punkta – vietējo ražotāju izejvielām. Atzīstamies, ka ne visas izejvielas, kuras atrodamas mūsu produkcijā, iespējams iegādāties no vietējiem zemniekiem. Mēs vēlamies būt godīgi pret saviem klientiem. Taču mūsu mērķis tuvāko gaidu laikā ir to mainīt, pārejot tikai un vienīgi uz vietējo ražotāju izejvielām – žāvētajiem augļiem un auzu pārslām. Mums ir svarīga izcelsme un kvalitāte. Un tikpat svarīga, cik produktu kvalitāte un koncepts, ir arī vide, kurā tas tiek ražots un realizēts.
Energoefektīvas iekārtas, saules un vēja enerģijas izmantošana ir nākotne. Mēs darīsim visu, lai tā būtu arī mūsu nākotne. Tas ir mūsu stāsts. Ilgtspēja nebeidzas tikai ar vietējo ražotāju atbalstu un dabai draudzīga iepakojuma izveidi. Tas ir komplekss, kurš tiek integrēts ne tikai gatavā produkcijā, bet arī to ražošanas procesā un piegādē klientiem. Tie ir pelnījuši izvēles iespējas par labu ilgtspējai.

Kāpēc ir svarīgi atbalstīt vietējos ražotājus?

19. mai. 2020
Arvien biežāk masu medijos un citos plašsaziņas līdzekļos brīdī, kad valsts sāk lēnām atkopties no COVID-19 izraisītās krīzes, parādās aicinājumi atbalstīt vietējos, iegādājoties Latvijā ražotu produkciju un kā nākamo ceļojuma galamērķi izvēlēties kādu no Latvijas skaistajām pilsētām, lai noturētu Latvijas iedzīvotāju samaksātos līdzekļus valsts ekonomikā. Tas ir kvalitatīvs vietējais produkts cilvēkiem, tā ir darbavietu saglabāšana un nodrošināšana, kā arī nodokļi valsts budžetā, kurus iespējams izmantot valstiski nozīmīgiem pasākumiem – arī atbalsta mehānismiem visdažādākajām nozarēm un iedzīvotājiem kopumā kā šodien, tā arī nākotnē. Jā, mēs piekrītam, ka tagad tas ir tik svarīgi kā nekad, taču vienlaicīgi pārstāvam uzskatu, ka tā tam būtu jābūt vienmēr, ne tikai brīžos, kad cilvēki tiek aicināti to darīt. Atbalsts vietējiem ražotājiem nav tikai īslaicīgs pasākums ar mērķi tiem palīdzēt nekļūt maksātnespējīgiem. Tas ir par ilgtspēju. Izvēloties vietējā ražotāja produkciju, Tu kā patērētājs izrādi atbalstu un uzticību ražotājam ilgtermiņā, ļaujot tam attīstīties un pilnveidot, kā arī paplašināt piedāvāto produkcijas daudzveidību, kuras pievienotā vērtība ir ne tikai augsta kvalitāte, bet arī zināma izcelsme. Un tā ir patiesa vērtība. Tomēr, lai šo vērtību saglabātu un nodotu tālāk jaunajai paaudzei, nepieciešama pārliecība, ka vēlos, lai šī uzņēmuma produkcija ir pieejama visos lielākajos veikalos Latvijā, iespējams, arī manā mazajā piemājas veikaliņā. Un, aizbraucot uz ārzemēm, veikalu plauktos redzot produktus ar mazu uzrakstu “ražots Latvijā”, justu lepnumu par sevi, savas valsts vietējiem ražotājiem un valsti kopumā. Jo es biju daļa no tā, kas palīdzēja šim uzņēmumam augt un izsisties, man bija, ir un būs svarīgi, ka es un mani līdzcilvēki izvēlas kvalitatīvu produkciju par adekvātu cenu, ar zināmu izcelsmi un neatsveramu pievienoto vērtību, kādu to sniedz tikai vietējo ražotāju produkcija. Vietējos ražotājus var atbalstīt ne tikai patērētāji, bet arī uzņēmumi, iegādājoties dažādas izejvielas un materiālus. Arī mēs savā interneta veikalā piedāvāto veselīgo batoniņu un spēka bumbu ražošanā izmantojam pēc iespējas vairāk vietējo ražotāju izejvielas, ar zināmu izcelsmi un kvalitātes zīmi, tomēr jāatzīst, ka ne visas izejvielas ir nopērkamas no Latvijas zemniekiem, mēs tās rūpīgi izvērtējam un izvēlamies, jo mūsu galvenā prioritāte ir kvalitāte un izcelsme. Tomēr mūsu vīzija nākotnei ir, pilnveidojot savu sortimentu, izmantot tikai vietējo ražotāju izejvielas, jo mēs to izcelsmi un kvalitāti novērtējam un vēlamies, lai to kā vērtību novērtē arī mūsu klienti, tādējādi stiprinot mūsu Latviju un vietējos ražotājus. 
Tādēļ nākamreiz, kad dosies uz veikalu vai apmeklēsi mūsu interneta veikalu, atceries, kāpēc ir tik ļoti svarīgi atbalstīt vietējos ražotājus un izdari pārdomātu izvēli par labu ilgtspējai!

Uzvara pieder darītājiem

5. mai. 2020
Sācies pēdējais pavasara mēnesis. Ārā arvien biežāk spīd saule, lēnām paliek siltāks un viss sāk ziedēt. Arī cilvēki. Šo emociju iespaidā, saprotot, ka uz stūra jau vasara, tā vien gribas visus svarīgos ikdienas darbus palikt malā un doties atpūtā, uz brīdi atslābt. Tas ir normāli. Pavasaris lielākoties ir viens no strādīgākajiem gadalaikiem. Dārza darbi, būvniecība, sportošana. Skolēniem un studentiem tas ir laiks, kad jāsāk domāt par pēdējo darbu iesniegšanu un eksāmeniem. Šogad varbūt nedaudz citādākā formā. Kur meklēt motivāciju, lai visu paspētu un pabeigtu iesākto?Precīza darāmo lietu saraksta izveidošana un kāda veselīga uzkoda enerģijai varētu būt tieši laikā. Jāsāk ar domu un prioritāšu sakārtošanu. Iespējams arī tavs mērķis līdz vasarai bija daudz kustēties, ēst nedaudz veselīgāk un sagaidīt vasaru laimīgam, zinot, ka esi tai gatavs gan fiziski, gan morāli. Apsveicam, ja tas ir izdevies! Tad tu mūs tiešām iedvesmo! Bet, ja apņemšanās un mērķi dažādu iemeslu dēļ tomēr palikuši tikai iesākti un liekas, kas viss jau ir nokavēts, tu kļūdies. Mērķus būt aktīvākam un ēst nedaudz veselīgāk nevar nokavēt. Tā ir izvēle, kuru jāveic katru dienu, tādēļ nav tik būtiski tas, cik sen tu šādu mērķi sev uzstādīji, bet tas, vai tu uz to tiecies un katru dienu izdari kaut ko tādu, kas tevi virza soli tuvāk šī mērķa sasniegšanai. Ēšanu nedaudz veselīgāk iespējams īstenot arī dodot priekšroku veselīgākām uzkodām. Sākotnēji tas liekas nenozīmīgi, tomēr, ja esi no tiem kārumniekiem, kuriem patīk sevi lutināt arī ikdienā, šādu izvēļu veikšana var būtiski uzlabot ne tikai tavu garastāvokli, bet arī veselību. Un tad, kad būsi apēdis kaut ko gardu un veselīgu, varēsi ar pavisam citu atdevi un noskaņojumu pievērsies pārējiem svarīgiem darbiem! Lai nepazustu darāmo lietu sarakstā, mēs ieteiktu tās sakārtot prioritārā secībā un iespējami precīzi izplānot to, cik daudz laika katrs darbs aizņems, tādējādi apņemties reāli paveicamu darba apjomu, piemēram, vienas dienas laikā. Ja esi īpaši pozitīvi noskaņots, droši ieraksti vairāk veicamos darbus nekā ar kritisku domāšanu liekas, jo uzvara pieder darītājiem! 
Arī mēs ražojot savus veselīgos batoniņus cenšamies būt maksimālisti, lai sniegtu iespēju tos iegādāties ne tikai mūsu interneta veikalā, bet arī beziepakojuma veikalos un drīzumā arī citos lielākajos veikalos Latvijā, taču, lai to sasniegtu, ir daudz jāstrādā. Protams, ne visus darbus var izdarīt vienas dienas laikā, taču vienu gan mēs zinām – paveikt var daudz. Atliek vien darīt un rezultāti būs! 
Maijā tiekamies beziepakojuma veikalos! Atceries, ka mūsu veselīgos batoniņus un spēka bumbas var pasūtīt arī mūsu mājas lapā un saņemt sev tuvākajā pakomātā vai ar bezkontakta piegādi. 

Jauns uzņēmums krīzes laikā?

27. apr. 2020
Ir labi, ka cilvēkiem ir mērķi. Tie motivē doties uz priekšu un neapstāties, pilnveidojot sevi, strādājot pie savām idejām un to realizācijas. Tomēr reizēm ar to ir par maz. Ilgstoši strādājot, tā dzirkstelīte, kura motivē, var pagaist. Tas ir normāli. Īpaši, ja rezultāti nav redzami uzreiz, jo cilvēki lielākoties ir nepacietīgi. Jo ātrāk, jo labāk. Un pat ar to nepietiek, jo vajag ideāli - mēs taču nevēlamies ar kaut ko samierināties, ja esam iztēlojušies savu ideālo nākotnes vīziju. Šajā brīdī ir svarīgi neļaut tai dzirkstelītei pazust un viens no veidiem, kā to izdarīt, ir pieņemt izaicinājumus. Vēl labāk, ja izaicinājumus uzstāda citi. Viņi teica, ka nevarēsi? Viņi teica, ka nav īstais laiks? Vai var būt vēl burvīgāks izaicinājums kā pierādīt pretējo? Un tad tā, ar visu sirdi mesties iekšā darbos vai aktivitātēs, lai pierādītu pretējo. Pats svarīgākais – pierādīt sev, ka, jā, es to varu, ir īstais laiks un es to izdarīšu. Un nav nozīmes, vai tā ir dzīvesveida maiņa, ikdienas paradumu izmaiņas vai kaut kā jauna uzsākšana. Arī mums bija šāds brīdis, kad likās – varbūt nevajag. Bet tad mums tika piedāvāta unikāla iespēja piedalīties tiešsaistes hakatonā “Biznesa modeļa restarta nedēļa”, kura laikā risināt sevis uzstādīto izaicinājumu, kurš radies pandēmijas izraisītās krīzes dēļ. Veselu nedēļu mēs visi produktīvi darbojāmies, konsultējāmies ar labākajiem Latvijas uzņēmējiem un nozares profesionāļiem, Liepājas Universitātes pasniedzējiem un kopīgi ar savu treneri, Kurzemes Biznesa inkubatora vadītāju Salvi Rogu, izdarījām visu iespējamo un neiespējamo, lai sestdien, 25. aprīlī, varētu publiski ar lepnumu pateikt – mēs to izdarījām! Izaicinājums atrisināts! Mēs uzvarējām! Būsim un piedāvāsim saviem klientiem augstas kvalitātes veselīgus batoniņus, kuru sastāvā ir tikai žāvēti augļi, auzu pārslas un sēklas. Bez papildus pievienotiem cukuriem, krāsvielām un garšu pastiprinātājiem. Papildus tam, mēs iestāsimies par zaļu Latviju un būsim pirmie, kuri piedāvās savus batoniņus ilgtspējīgā papīra iepakojumā, jo mums rūp plastmasas iepakojuma maksimāla samazināšana ikdienas patēriņā. Mēs ticam, ka ieguldītais darbs atmaksājas. Un, jo vairāk tu pie tā strādā, jo labākus rezultātus tu sasniedz. Dalība hakatonā mums iemācīja, ka tas ne vienmēr ir par to, ko tu dari, bet kā tu to dari un kāpēc. Kā vārdā tu katru dienu celies ar piepildītu darāmo lietu sarakstu plānotājā, apņēmības pilns izdarīt visu ieplānoto un vēl vairāk. Par to mēs esam ļoti pateicīgi visiem, kas palīdzēja un iedvesmoja! Pēc COVID-19 pasaule nebūs tāda, kāda bija agrāk. Tāpēc ir jādomā, ko mainīt – sevī, savos ieradumos un aktivitātēs, lai attīstītos un turpinātu ar vēl lielāku jaudu. Un varbūt tieši šis ir tas izaicinājums, kurš jāpieņem katram. Nekad nebeidz sapņot un tiekties pēc saviem mērķiem, jo, ja tu to patiesi vēlēsies un darīsi visu ar pilnu atvedi – rezultāts būs! #AtbalstiVietējo



Maziem soļiem pretī lielām pārmaiņām

1. apr. 2020, Nav komentāru

Pēdējā laika notikumi Latvijā un pasaulē likuši mums uz brīdi apstāties. Apstāties un pārdomāt dzīvi, novērtējot savu veselību un cilvēkus apkārt. Neviens neprognozēja, ka mūsu 2020. gads iesāksies šādi, pilnībā izmainot cilvēku ikdienu un paradumus. Cilvēki sev bieži mēdz pārmetoši jautāt – vai tiešām bija jānotiek kam tādam, lai mēs apzinātos lietu patieso vērtību? Nē, taču mēs ticam, ka šis kalpos kā labs atgādinājums apstāties, kaut uz brīdi un sakārtot savas prioritātes. Vai arī Tu biji viens no tiem cilvēkiem, kurš katru gadu gaidīja 1. janvāri, lai sāktu jaunu dzīvi, ar jauniem paradumiem, veselīgu uzturu, daudz sportiskām aktivitātēm? Un pāris dienas vēlāk secināji, ka nē, ne šogad? Mēs nenosodam šos cilvēkus. Mēs paši esam šie cilvēki. Radikāli mainīt ikdienas paradumus nav viegli. Mēs to zinām. To nevar izdarīt vienas dienas laikā. Patiesību sakot, tas nemaz nav nepieciešams. Un nav jāgaida noteikts datums kalendārā, lai kaut ko mainītu. Tās ir mazās ikdienas izvēles, kuras palīdz tiekties pretī lieliem mērķiem. Ar kaut ko ir jāsāk un spert pirmo soli vienmēr ir grūti, jo kad tas ir paveikts, zini – apstāties nedrīkst! Kā jauniem un strādājošiem cilvēkiem ar piepildītu ikdienu arī mums viena no neatņemamām ikdienas sastāvdaļām ir dažādi našķi, kuri palīdz izturēt līdz dienas beigām. Latvijā šādi paradumi katru dienu ir vairāk kā piektdaļai iedzīvotāju. Šie cilvēki regulāri apmeklē veikalus un kā jau labas gribas veltīti, tie meklē veselīgus našķus, kuri būs garšīgi un dos sāta sajūtu, jo tāds ir lielais mērķis – dzīvot veselīgāk, taču veikalos atrodamajam krāšņajam iepakojumam ir tendence mūs apžilbināt, mēs izvēlamies to, kas labi izskatās un sevi sauc par veselīgu, bet vai viss ir tik skaisti, cik izskatās? Lielākajā daļā gadījumu diemžēl nē, nav jābūt uztura speciālistam, lai, izpētot produktu marķējumus, secinātu, ka tajos ir ne tikai labās sastāvdaļas, kuras atbilst mūsu vīzijai, bet arī ēnas puse, visbiezāk papildus pievienoti cukuri, krāsvielas un konservanti. Bet veselīgi! Tā tie liek mums domāt. Mūs tas uztrauc. Šādu izvēļu veikšana liek iet pretrunās ar našķu iegādes mērķiem. Ēdot šādus našķus visticamāk neradīsies vēlamie rezultāti, sāta sajūta būs tikai uz īsu brīdi, mēs uzreiz gribēsim vēl, jo cukurs visā savā burvībā mūs padarīs atkarīgus. Tev nav tam jāpakļaujas! Arī veikalos piedāvātās uzkodas ir jāvērtē tieši tikpat kritiski kā informācijas avoti par jaunā Koronavīrusa izraisītā COVID-19 ietekmi uz visu! Jo mediji mums liks domāt tā, kā viņiem ir izdevīgāk. Un ne vienmēr tā būs pareizi. Mēs nesakām, ka nevienam nevar ticēt un ka nav iespējams iegādāties patiesi veselīgu produkciju. Ir iespējams! Bet tas jādara saprātīgi, iepriekš iepazīstoties ar produktu un ražotāju, kā arī viņu pārstāvētajām vērtībām, lai saprastu, vai tās sakrīt ar Tavējām. Lai mainītu ikdienu, pietiek sākt ar mazām pārmaiņām. Mēs vēlamies iedrošināt būt atvērtiem – pret jauniem produktiem, jauniem piedāvājumiem, jaunām iespējām! Bet vienlaikus būt pārliecinātiem par savām izvēlēm. Varbūt arī tavs pirmais reālais solis pretī mērķiem būs patiesi veselīga uzkoda, kura sevi ne tikai tā sauks, bet arī tāda būs? Ar dabīgām izejvielām, bez cukuriem, ar zināmu izcelsmi un pārliecību, ka šoreiz es nekļūdīšos? Un jā, arī veselīgs var būt garšīgs. Bet tu to neuzzināsi, līdz nepamēģināsi. Tāpēc, kad apkārt situācija stabilizēsies un vīruss vairs nebūs lielākā aktualitāte – veic gudras izvēles! Bet tikmēr #paliecmājās.

Jaunākie ieraksti

  • Uzdrīkstēties mainīties
    12. sep. 2021
  • Vai iepakojumam ir nozīme?
    23. mar. 2021
  • Mazāk ir vairāk
    12. jan. 2021
  • Perfekcionisms - priekšrocība vai trūkums?
    23. okt. 2020
  • Vēl viena iespēja sākt no jauna
    2. sep. 2020
  • Kas ir pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā?
    7. jūl. 2020
  • Ilgtspēja - nākotnes virzītājspēks
    28. mai. 2020