LAT
  • LAT
  • ENG
  • Sākums
  • Par mums
  • Produkti
  • Veikalu saraksts
  • Blogs

Kas ir pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā?

7. jūlijs, 2020 pl. 9:56
Pastāvēs tas, kas digitalizēsies. Krīzi pārvarēs tikai stiprākie uzņēmumi. Nākotne ir pilnīga visu procesu automatizācija. Klientu uzticību un lojalitāti spēs nodrošināt korporatīvā sociālā atbildība. Lai gan brīžiem šķiet, ka Latvijā jaunā koronavīrusa COVID-19 izplatība ir šķietami beigusies un pašlaik ir īstais laiks, lai spriestu, kā krīze ir pārvarēta un tiktu veikta analīze par to, kā uzņēmumi šo saspringto izacinājumu pilno laiku ir pārvarējuši, tā patiesībā nav. Nekas nav beidzies. Visi turpina cīnīties - gan uzņēmumi, gan cilvēki. Šis laiks ir licis daudziem aizdomāties par to, kas tad īsti ir patiesā pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā uzņēmumu piedāvātajām precēm un pakalpojumiem. Kura šajos pēkšņajos ārkārtas apstākļos ir bijusi tā konkurences priekšrocība, kuru patērētāji novērtēja visvairāk, respektīvi, kas bija tā pievienotā vērtība, kura ļāva savu pirkšanas lēmumu pamatot par labu viena vai otra uzņēmuma piedāvātajām precēm un pakalpojumiem, tādējādi ļaujot šim uzņēmumam turpināt pastāvēt? Daži novērojumi no mūsu puses – iespēja iegādāties preces tiešsaistē un saņemt ar bezkontakta piegādi uz mājām vai tuvākajā pakomātā; izdevīgākas cenas nekā ikdienā; iespēja nodrošināt ātru piegādi bez kavēšanās; vietējā ražotāja aspekts; roku darbs; uzņēmuma korporatīvā sociālā atbildība, ieskaitot ilgtspējas aspektu un rūpes pret saviem darbiniekiem, sabiedrību kopumā un dabu arī krīzes un ārkārtas apstākļos. Uzņēmumu reakcijas uz jauno situāciju bija dažādas, tomēr jāpiekrīt, ka lielākie ieguvēji bija un joprojām ir tie, kuri spēj jaunajai situācijai un patērētāju uzvedības maiņai ātri pielāgoties. Saprast savu klientu, ko viņš vēlas, novērtē un sagaida no izvēlētā uzņēmuma puses. Ne velti uzņēmumi, runājot par savu pievienoto vērtību precēm vai pakalpojumiem, piemin dažādus aspektus, lai pārklātu pēc iespējas vairāk klientu intereses un vērtības, tādēļ nav definējama tāda noteikta viena pievienotā vērtība, kurai jāpiemīt precei vai pakalpojumiem, lai klients veiktu izvēli par labu pirkuma izdarīšanai tieši pie šī uzņēmuma. Tā ir māksla, izvēlēties tos aspektus, kuri veido uzņēmuma piedāvātās preces vai pakalpojumu pievienoto vērtību, un likt uz tiem tādu uzsvaru, lai īstie klienti, kuriem šī prece ir radīta, to pamanītu, novērtētu un kļūtu par lojāliem un uzticamiem klientiem. Ne vienmēr tā tiek mākslīgi un apzināti radīta. Pievienotā vērtība ir arī inovācija, “apedd” gadījumā inovācija ir kombinācija – garšas, izejvielu un stāsta. Ilgtspējīga domāšana un vietējo ražotāju atbalsts bija šī uzņēmuma dibinātāju filozofijā un vērtībās vēl pirms idejas par veselīgu uzkodu radīšanu, tādēļ, veidojot šo konceptu, jau pašos pirmssākumos bija skaidrs, ka ražošanas procesā netiks pievienots papildus cukurs, krāsvielas un garšas pastiprinātāji, jo tas ir pretrunā ar mūsu uzskatiem. Ja veselīga uzkoda – tad tai ir jābūt veselīgai, ne tikai tā jāsaucas. Tāpat arī attiecībā pret izejvielām – tās tiek rūpīgi izmeklētas un uzņēmums ir ieinteresēts atbalstīt pēc iespējas vairāk citus vietējos ražotājus, veicot izejvielu iegādi, jo arī Latvijā ir iespējams iegādāties kvalitatīvus žāvētus augļus un auzu pārslas. Turklāt to visu iepakot vēl ilgtspējīgā iepakojumā vai pārdot bez iepakojuma – tās ir mūsu rūpes un atbildība pret apkārtējo vidi. Protams, viens cilvēks neizmainīs pasauli, arī ne divi vai desmit, bet, ja spēsim iedrošināt vismaz daļu sabiedrības izvēlēties vietējo, ilgtspējīgo un veselīgo, arī šādas izvēles veikšana kaut vienreiz nedēļā jau būs solis pretī mūsu mērķim un padarīs Latviju par cilvēkiem un apkārtējai videi nedaudz labāku, tīrāku un ilgtspējīgāku vietu nākotnes veidošanai.



Jaunākie ieraksti

  • Uzdrīkstēties mainīties
    12. sep. 2021
  • Vai iepakojumam ir nozīme?
    23. mar. 2021
  • Mazāk ir vairāk
    12. jan. 2021
  • Perfekcionisms - priekšrocība vai trūkums?
    23. okt. 2020
  • Vēl viena iespēja sākt no jauna
    2. sep. 2020
  • Kas ir pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā?
    7. jūl. 2020
  • Ilgtspēja - nākotnes virzītājspēks
    28. mai. 2020