LAT
  • LAT
  • ENG
  • Sākums
  • Par mums
  • Produkti
  • Veikalu saraksts
  • Blogs

Vai iepakojumam ir nozīme?

23. marts, 2021 pl. 20:45

Viens no jaunākajiem pēdējā laika pētījumiem Latvijā atklāj, ka mūsu patērētājiem tomēr interesē, lai uzņēmumi, kuri sevi pozicionē kā ilgtspējīgus un “zaļi” domājošus, ne tikai piedāvātu produktus vai pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, bet arī lai šīs vērtības pilnībā integrētu visā savā darbībā, tādējādi mazinot negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Respektīvi, lai arī produktu ražošanas process būtu apkārtējai videi draudzīgs, ne tikai pats gala produkts, lai arī tā iepakojums būtu pārstrādājams, ne tikai labi izskatītos. Kopumā patērētāji kļuvuši prasīgāki ne tikai Latvijā, šādas tendences novērojamas arī pārējā Eiropā. Turklāt, papildus tam, patērētājam interesē arī tas, kā uzņēmuma ražotie produkti nonāk līdz veikala plauktam, jo, kā zināms, produktu transportēšana arī rada ievērojamas sekas uz apkārtējo vidi. Nenoliegsim, mēs nevaram no tā visa izvairīties. Tas nav tikai neadekvāti augstu izmaksu jautājums. Lai produktus padarītu patiesi pieejamus ikvienam to interesantam, nākas piekāpties dažiem principiem. Būsim reāli, ar pašreizējām iespējām un tehnoloģiju attīstību, mēs vēl nevaram pilnībā izslēgt negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Tomēr mēs varam to samazināt. Vēl viens veids, kā to paveikt, ir piešķirt vērtību tam, kā produkti tiek nogādāti līdz veikalu plauktam, jo patiesībā, kāda gan nozīme visam iepriekš pieminētajam, ja gala produkts veikala plauktos nonāk simts reizes pārtīts plastmasas plēvēs un vienreiz izmantojamos, nepārstrādājamos iepakojumos? Mēs esam par to, lai ilgtspēja un apkārtējai videi draudzīga filozofija visā uzņēmuma darbībā nebūtu tikai mārketinga stratēģija, jo mums tas patiesi rūp. Tieši tādēļ, mēs savu produkciju beziepakojuma veikaliem piegādājam atkārtojami izmantojamās plastmasas kastēs, kuras katru reizi atkārtoti uzpildām ar svaigu produkciju. Šādā veidā piegādei izmantojamais iepakojums kalpo ilgi, turklāt tas katru reizi nerada papildus atkritumus. Jāatzīst, ka tas realizējams tikai gadījumos, kad produkciju piegādājam paši – no rokas rokās. Vairumā gadījumu tomēr esam spiesti izmantot kurjeru un pakomātu pakalpojumus, lai nodrošinātu ātru produktu nonākšanu līdz patērētājiem un veikala plauktiem, ko nebūtu iespējams nodrošināt, ja piegādi mēs veiktu paši. Arī šī ir maza nianse, kura palīdz samazināt uzņēmuma darbības negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi, jo šie piegādes uzņēmumi apbraukās visas Latvijas pilsētas jebkurā gadījumā, katru dienu. Un kādēļ gan neizmantot šo iespēju neradīt papildus izmešus. Produkciju veikaliem, kuriem piegādes veic kurjeri, mēs pakojam kartona kastēs. Arī tie pircēji, kuri pasūtījumus veic mūsu interneta veikalā, to saņem otrreiz pārstrādājamās kartona kastēs. Atkal – vēl viena maza nianse, bet tomēr, arī tā ir daļa no iepakojuma kopējā koncepta. Rezumējums: divdesmit pirmajā gadsimtā iepakojumam ir nozīme. Ne tikai tam, kādu mēs redzam veikalu plauktos, bet arī tam, kādā produkti vairumā tiek piegādāti veikaliem. Patērētāji kļūst arvien izglītotāki un atbildīgāki, arī uzņēmumiem tādiem ir jākļūst. Tas ir tas, uz ko mēs tiecamies – integrēt šo konceptu visā uzņēmuma darbībā. Dienas beigās, aiz katra uzņēmuma atrodas cilvēki. Tie paši, kuri arī iepērkas veikalos, pērk dažādas preces un pārtikas produktus. Tie paši, kuri dzīvo uz šīs zemes un cer, ka arī to bērni un mazbērni nākotnē varēs priecāties un novērtēt, ka to vecāki un vecvecāki bijuši atbildīgi un ļāvuši novērtēt apkārtējās vides skaistumu un burvību arī pēc 50 un 100 gadiem. Kā reiz teica Krišjānis Kariņš: “Draugi, nav labi”. Mums ir jāsāk apzināties, ka tieši šobrīd mēs veidojam nākotni un šobrīd ir jāveic tās atbildīgās izvēles par to, ko atbalstām un par ko iestājamies.

Jaunākie ieraksti

  • Uzdrīkstēties mainīties
    12. sep. 2021
  • Vai iepakojumam ir nozīme?
    23. mar. 2021
  • Mazāk ir vairāk
    12. jan. 2021
  • Perfekcionisms - priekšrocība vai trūkums?
    23. okt. 2020
  • Vēl viena iespēja sākt no jauna
    2. sep. 2020
  • Kas ir pievienotā vērtība mūsdienu skatījumā?
    7. jūl. 2020
  • Ilgtspēja - nākotnes virzītājspēks
    28. mai. 2020